image
Wij maken ons hard voor jou

Je hebt meer rechten dan je denkt

Een auto kopen blijft altijd een gokje. Soms heb je er jaren plezier van, maar in andere gevallen is dat niet zo. Wanneer een auto binnen 12 maanden na aanschaf kapot gaat kun je recht hebben op een volledige ontbinding van de koop of een herstel van de gebreken.

Autohandelaren zijn hiervan soms niet op de hoogte, of willen er simpelweg niet aan toegeven. Dan kan het fijn zijn om iemand aan je zijde te hebben die precies weet hoe de wetgeving omtrent consumentenrecht in elkaar steekt.

Advocatenkantoor Sepehr heeft veel consumenten geholpen om terug te krijgen waar ze recht op hebben. Heb jij ook een auto gekocht die niet aan je verwachtingen voldoet? Dan helpen we je graag verder.

Kies jouw situatie

Maak hieronder een keuze uit de optie die het beste past

Kies hieronder het probleem dat het meeste bij je situatie past. Aan de hand van deze keuze helpen we je graag verder.

Ik heb een auto aangeschaft

Je hebt de auto minder dan 12 maanden geleden aangeschaft en bent erachter gekomen dat deze niet aan de verwachting voldoet.

Ik heb een auto op het oog

Je hebt de auto nog niet aangeschaft maar wilt graag weten waar je op moet letten bij de aanschaf.

Samen sta je sterk

Goede hulp aan je zijde

Wanneer een autoverkoper niet naar je wil luisteren en niet bereid is om tot een goede oplossing te komen, is het fijn om bijgestaan te worden door iemand die verstand heeft van consumentenrecht.

Want je hebt nu eenmaal meer rechten dan veel mensen denken. En van deze rechten mag je gebruik maken. Je koopt een auto om in te rijden, niet om er een boel ellende van te hebben.

image
Tijd voor actie

Ja, ik wil mijn geld terug!

Wil je dat de auto die je hebt aangeschaft gemaakt wordt, of heb je gewoon liever je geld terug? Dan heb je daar als consument tot 12 maanden na de aanschaf van de auto gewoon recht op. Veel autohandelaren willen hier niet aan geloven.

Daarom maakt Advocatenkantoor Sepehr zich hard voor consumenten die terug willen krijgen waar ze recht op hebben. Wanneer je gebruik maakt van het formulier hiernaast plannen we geheel vrijblijvend een adviesgesprek voor je in. Na dit adviesgesprek wordt er binnen 12-36 uur een wettelijke brief verstuurd waarin de autohandelaar gesommeerd wordt om je schadeloos te stellen.

In veel gevallen is dat voldoende en zal de autohandelaar dan wel bereid zijn om de koop te ontbinden. Mocht dat niet het geval zijn dan hebben we nog een scala aan mogelijkheden om ervoor te zorgen dat je wel krijgt waar je recht op hebt.

Fase 1
499 Voor particulieren
Wordt kosteloos aangetekend verstuurd.
  • Wij versturen voor jou een wettelijke brief waarin de autohandelaar wordt gesommeerd om je schadeloos te stellen.
  • In veel gevallen zijn autohandelaren dan wel bereid om je te helpen, anders bieden wij je daarna nog meer mogelijkheden.

 

 

Fase 1
499 Voor ondernemers (exc. BTW)
Wordt kosteloos aangetekend verstuurd.
  • Alle voordelen van het particuliere pakket.
  • Voor mensen met een B.V. of een bedrijfswagen.

 

 

image
Nog niet gekocht

Je hebt de auto nog niet aangeschaft

Heb je een auto op het oog, maar deze nog niet aangeschaft? Dan zijn er zaken waar je rekening mee moet houden. Één van die zaken is bijvoorbeeld het maken van duidelijke afspraken.

Ben jij bijvoorbeeld van plan om 25.000km per jaar met je auto te gaan rijden? Maak dit dan duidelijk aan de autohandelaar. Het liefst via e-mail, zo heb je alles op papier staan.

Dan kun je achteraf de autohandelaar aan de afspraken houden en hebben jullie van tevoren al duidelijk wat je van de auto verwacht.

Meer rechten dan je denkt

Let hierop als je een auto koopt

Als je een gebruikte auto koopt, heb je volgens de wet altijd rechten bij non-conformiteit. Maar hoe krijg je je recht als nood aan de man is? Let goed op de volgende punten.

1. Informatie bewaren

Bewaar alle informatie rond de aankoop van de auto en begin daarmee al voordat je de auto koopt. Bewaar een screenshot van de advertentie van de auto, zodat je later kunt zien hoe het autobedrijf de auto heeft omschreven.

2. Communicatie bewaren

Communiceer zoveel mogelijk met het autobedrijf via e-mail. Zo leg je alles vast en heb je in een later stadium iets om op terug te vallen. Je kunt een verkoper er dan op wijzen dat jullie bepaalde afspraken hebben gemaakt.

3. Onafhankelijke keuring

Laat een aankoopkeuring uitvoeren door een onafhankelijke, deskundige partij. Dat is altijd een goed idee. Wettelijk heb je als klant namelijk een onderzoeksplicht, daar voldoe je dan ruimschoots aan.

4. Verkoper informeren

Laat de verkoper schriftelijk – per e-mail – weten wat je van de auto verwacht. Bijvoorbeeld dat je er de komende drie jaar 25.000 kilometer per jaar mee wilt rijden en dat je er een caravan mee wilt trekken. Hij weet dan dat je grondig onderzoek doet. Als koper van een gebruikte auto heb je namelijk geen wettelijke garantie op een perfecte auto. Er zullen, afhankelijk van de leeftijd van de auto en de koopprijs, onvolkomenheden zijn. Wil je een auto waarvan bepaalde opties correct functioneren, dan is het verstandig om dat vooraf kenbaar te maken aan de verkoper.

5. Verzekering raadplegen

Controleer of je rechtsbijstandsverzekering ook garantiegevallen dekt wanneer je een claim (verzekeraars noemen het ook wel een ‘belangentegenstelling’) hebt over een tweedehands auto. Sommige verzekeringen beperken hun dekking tot occasions die met Bovag-garantie zijn gekocht.

Probleem oplossen

Krijg terug waar je recht op hebt

Wanneer je een auto aanschaft hoort deze naar behoren te werken. Als dat niet het geval is heb je als consument meer rechten dan je denkt. Wij helpen je graag om deze rechten ook daadwerkelijk te krijgen.

Anderen over ons

Cliënten aan het woord

We zijn trots op wat onze cliënten over ons zeggen. Daarom laten we je dit graag lezen.

Om een eerlijk en onafhankelijk beeld te tonen van de meningen die cliënten over ons hebben zijn we aangesloten bij Advocaatscore. Wanneer je op de badge hiernaast klikt kun je de reviews over ons kantoor bekijken.

Daarnaast kun je daar ook zelf een review over ons plaatsen. We zijn zeer benieuwd naar je feedback.

Jouw situatie oplossen?

Neem dan contact met ons op

We helpen je graag om je probleem op te lossen. Je kunt op de volgende manieren eenvoudig contact met ons opnemen.

Kantoor

Ms. van Riemsdijkweg 6, 1033 RD Amsterdam

Telefoon

020 – 244 3900

E-mail

advocaat@sepehr.nl

 

Formulier

Wanneer je het formulier hieronder invult nemen we doorgaans nog dezelfde werkdag contact met je op.