Problemen met een recent gekochte auto?

Een tweedehands auto kopen is niet zonder risico. Als u dit leest, dan heeft u dat helaas moeten ondervinden. Het is daarom verstandig om een aankoopkeuring te doen bij bijvoorbeeld Mijn Autocoach.

Artikel in AutoWeek met garantie-handleiding van Advocaat Sepehr

Maar wat als de auto al gekocht is en het is niet wat u ervan hebt verwacht? Er zijn gebreken die u niet kende en ook niet verwachtte? En de verkoper wil u niet (kosteloos) verder helpen. Moet u het maar accepteren of heeft u recht op meer?

De vraag is of u in uw recht staat en of het zin heeft om daar werk van te maken.

U kunt vrijblijvend met mij contact opnemen en wellicht dat ik u voorlopig ‘op weg’ kan helpen. Mijn contactgegevens treft u hieronder aan.

Ik wil eerst een snelle inventarisatie maken van uw situatie en indien mogelijk kan ik alvast aan u melden wat u zelf moet doen, wat u zelf nog kunt doen en waar u in uw geval aan moet denken voor een mogelijke uitkomst.

Denk daarbij aan het vastleggen van de verkoopadvertentie, berichten naar en van de verkoper (WhatsApp/mail/etc.), wat uw verwachtingen mochten zijn op basis van het bouwjaar, kilometerstand, prijs van de auto en tot slot zelfs of het een premium merk is.

Aan de hand van het kenteken en een snelle zoekopdracht op bijvoorbeeld gaspedaal.nl kunnen we zien of u een bijzonder lage, normale of misschien zelfs hoge prijs hebt betaald. Het is goed om zo snel mogelijk na het moment van de koop dit vast te leggen. Een te lage prijs moet lagere verwachtingen scheppen. Een normale of hoge prijs ten opzichte van andere aangeboden auto’s betekent dat u ook normale verwachtingen mocht hebben bij de door u gekochte auto.

Direct contact?

Het eerste telefoongesprek is gratis en vrijblijvend.

tel.: 020 – 244 3900

e-mail: advocaat@sepehr.nl

Advocaat Sepehr Yadegari